Listopad to czas, w którym nadal eksperymentuję z formułą tego cyklu, aby jak najlepiej dostarczyć Wam wartościowe informacje i strategie związane z grami Web 3.0. W tym podsumowaniu skupię się na kondensacji najważniejszych obserwacji i wskazówek dotyczących projektów, w które jestem zaangażowany – wszystko pod kątem potencjalnych zarobków i kluczowych zmian.
Połowa listopada już za nami, więc to dobry moment na refleksję i podsumowanie mojej działalności w obszarze Web 3.0. W tym miesiącu szczególnie skupiłem się na dwóch projektach: grze Pulsar (@PulsarGame) oraz platformie Overtake (@overtake_world), na której aktualnie działają Somnis (@somnis_world) oraz G Survivor (@gsurvivor_world) (gra na Telegramie). Nie oznacza to jednak braku ciekawych wiadomości związanych z innymi tytułami, które także są obecne na moim radarze 🎮.
W tej edycji opowiem również o wybranych projektach, które śledzę:
- X Empire (@xempiregame)
- Doginhood (@doginhood_io)
- ZND airdrop App (@ZND_co)
- Blum (@blumcrypto)
- Banana (@thebananagameee)
- StarHeroes (@StarHeroes_game)
Gry Telegramowe
X Empire (@xempiregame) X Empire miało już swoje TGE, które niestety nie spełniło pierwotnych oczekiwań. W dniu TGE moja alokacja była warta około 100 dolarów, a po kilku dniach jej wartość spadła do 30 dolarów. Jednak po wyborach nastąpiła zmiana trendu – wartość mojej alokacji osiągnęła szczyt w okolicach 500 dolarów, a obecnie wynosi około 250 dolarów. To zmienne tempo pokazuje, jak ważne jest monitorowanie rynkowych trendów.
Doginhood (@doginhood_io) To zdecydowanie największe rozczarowanie tego miesiąca. Większość uczestników uzyskała alokacje wartości od 1 do 20 dolarów, co szczególnie nie spodobało się graczom, którzy poświęcili wiele miesięcy na aktywność w grze na Telegramie. Niestety, brak mikropłatności i możliwości podniesienia alokacji dla najbardziej zaangażowanych uczestników doprowadził do frustracji. Co gorsza, osoby, które kupiły NFT, otrzymały mniej niż wynosił koszt mintu. Mimo to zespół zasługuje na uznanie za szybki rebranding projektu na Department Of Government Inefficiency (D.O.G.I.N.), co nawiązuje do memcoinów politycznych i wyborów w USA. Ostatecznie, token nabrał wartości, a osoby, które przeczekały FUD związany z TGE, wyszły na plus. Zrezygnowałem jednak z dalszego zaangażowania, gdyż uważam, że czas jest cenniejszy od pieniędzy, a twórcy nie zapewnili adekwatnego uznania dla poświęconego czasu. Niemniej życzę powodzenia w próbie wejścia memcoinów z Polski na większą skalę.
ZND (@ZND_co) To kolejny, ostatni jak dotąd TGE, który okazał się stosunkowo korzystny. Uważam, że był to najlepszy z dotychczasowych pod względem czasu poświęconego za udział. Udało mi się zdobyć alokację równą około 2000 zł, która jest vestowana przez 88 dni (codziennie proporcjonalnie uwalniane są tokeny). Zespół kontynuuje działania, oferując kolejną rundę z pulą 100,000 $ZND do zdobycia – warto zaznaczyć, że możliwości alokacyjne są mniejsze niż wcześniej, ale dla chętnych wciąż istnieje opcja spróbowania swoich sił. Dla zainteresowanych, oto link referencyjny :
Banana (@thebananagameee) Niewiele nowości – kontynuuję zbieranie bananów. Wciąż czekamy na rozwój sytuacji.
Blum (@blumcrypto) Nieustannie zbieram punkty i zbliżam się do 200k. Mam jednak wciąż mnóstwo niewykorzystanych biletów, których prawdopodobnie nie spożytkuję z braku czasu. Liczę po cichu na to, że zespół przewidzi przelicznik za niewykorzystane bilety. Plotki głoszą, że TGE jest coraz bliżej – pozostaje cierpliwie czekać.
Jak wspomniałem w zeszłym miesiącu, jestem już zmęczony klikaczami na Telegramie, więc nie planuję angażować się w nowe projekty poza jednym wyjątkiem, o którym opowiem dalej.
Pulsar – Zmiany Wersji 2.0 i Kluczowe Wydarzenia
Pulsar (@PulsarGame) kontynuuje rozwój swojej pozycji jako jeden z najbardziej interesujących projektów w ekosystemie Web 3.0. Nadchodząca wersja 2.0 wprowadza szereg istotnych zmian, które planowane są na okres po Black Friday, choć dokładna data zostanie jeszcze ogłoszona bliżej tego terminu. Wraz z wprowadzeniem tej wersji nastąpi reset posiadanych NFT, co ma na celu zapewnienie równego startu dla wszystkich graczy. Niemniej, zebrane surowce nie zostaną zresetowane, co może stanowić kluczową przewagę w szybszym rozwoju nowych baz.
Dostępność Minerów $PLSR Aby zapewnić szeroki dostęp do gry, zespół podjął decyzję o niepodnoszeniu cen minerów $PLSR, co ma na celu uczynienie ich bardziej dostępnymi, szczególnie dla graczy z biedniejszych regionów świata. Wydajność minerów zostanie jednak obniżona. Obecnie w sklepie dostępne są minery w wersjach Common, Uncommon oraz Rare. Genesis minery będą dostępne do kupienia jedynie raz do roku, w ograniczonej ilości, co nadaje im szczególną wartość kolekcjonerską.
Planowane Wydarzenia
- TGE planowane jest na styczeń 2025 roku, co będzie ciekawym momentem dla przyszłego rozwoju i potencjalnych zarobków związanych z ekosystemem Pulsar.
- Sprzedaż map na platformie zaplanowana jest na okres świąteczny, Według plotek kosztować mogą od 150 do nawet 20k USDT.
- IDO odbędzie się 19 listopada 2024 na platformie AngelBlock. Osoby planujące zakupy powinny pamiętać o dwóch istotnych kwestiach:
- Możliwość zapisania się na priorytetową whitelistę na Discordzie twórców.
- Dla zakupów powyżej 999 dolarów wymagane jest przejście KYC na stronie AngelBlock.
Poradnik dla nowych graczy Jeśli jeszcze nie znasz tej gry lub chcesz dowiedzieć się więcej o jej mechanice, zapraszam do mojego szczegółowego poradnika, który opublikowałem na portalu @Web3GamesZone:
Pulsar – nowy wymiar strategii w Web 3.0
Najważniejsze Zmiany w Wersji 2.0
Nowe Funkcjonalności
- Codzienne Nagrody za Logowanie + $PLSR: Gracze otrzymają codzienne nagrody za zalogowanie się do gry, z rosnącą wartością przez 7 dni. Po 8. dniu licznik nagród się resetuje. System ten ma poprawić retencję graczy i wspomóc ich wdrożenie w świat gry.
- Przenoszenie Budynków: W wersji 2.0 budynki będzie można przenosić bez potrzeby ich niszczenia i odbudowy. Wystarczy je podnieść, przemieścić i ponownie postawić, co zwiększy komfort i efektywność zarządzania bazą.
- Filtr Centrum Dowodzenia: Nowy system pozwoli na łatwiejsze zarządzanie zasobami poprzez wyszukiwanie specyficznych jednostek lub wyświetlanie określonych grup, np. wszystkie minery, wszystkie rzadkie NFT itp.
- Tryb Hold the Base (Demo): Pierwsza wersja nowego trybu gry, który pozwala graczom testować i zgłaszać uwagi, zanim zostanie on w pełni wdrożony.
- Wprowadzenie Ogromnych Publicznych Terenów: Ziemie te będą mogły pomieścić do 16 graczy, co sprzyjać będzie większej interakcji społecznościowej oraz kooperacyjnej walce z bossami.
Ulepszenia
- Lepsze Łupy z Rzadkich Przeciwników: Przeciwnicy rzadszych poziomów trudności będą generować lepsze nagrody.
- Minimapa Dungeonów: W wersji 2.0 minimapa nie będzie pokazywała lokalizacji bossów, co wymusi bardziej strategiczne eksplorowanie.
- Nagrody w Dungeonach Proporcjonalne do Wkładu: Nagrody będą uzależnione od wkładu gracza w walkę, eliminując bierne zyski.
- Zwiększenie Poziomu Gniazd: Gniazda na ziemiach będą odpowiadały poziomowi najwyższego gracza na danej ziemi, co zwiększy ich trudność i wymusi większą kooperację.
Poprawiona Wydajność Grafiki Nowa optymalizacja pozwoli graczom z mniej wydajnymi komputerami uczestniczyć w grze, podczas gdy gracze z potężniejszym sprzętem będą mogli cieszyć się bardziej zaawansowaną rozgrywką z tysiącami jednostek na ekranie.
Więcej informacji na temat wersji 2.0 Pulsara można znaleźć również na ostatnim AMA twórców, dostępne tutaj
Overtake – Nowoczesna Platforma Gamingowa
Overtake (@overtake_world) to innowacyjna platforma łącząca graczy i twórców gier, tworząc przestrzeń do wspólnego grania, tworzenia i zarabiania na treściach gamingowych. Celem Overtake jest budowanie społeczności, w której użytkownicy mogą aktywnie uczestniczyć w tworzeniu i udostępnianiu treści związanych z grami, sprzyjając otwartemu i przyjaznemu środowisku dla miłośników gier na całym świecie.
Centralnym elementem platformy są punkty “AP”, które gracze zdobywają za różnorodne aktywności – przede wszystkim za zaangażowanie w gry. Punkty te w przyszłości zostaną przekształcone w token $OVT, choć dokładna data TGE nie jest jeszcze znana. Dodatkowo użytkownicy mogą zdobyć przydziały tokenów $OVT poprzez udział w specjalnych wydarzeniach organizowanych w grach dostępnych na platformie.
Aktualne Wydarzenia i Kampanie
GameFest GameFest to największa kampania promocyjna na Overtake, mająca na celu zapoznanie graczy z różnorodnymi grami dostępnymi na platformie. Choć pełne rozpoczęcie tej inicjatywy jeszcze przed nami, każdy ma wciąż czas na dołączenie i zaangażowanie się w aktywności oferowane w ramach tego wydarzenia. Uczestnicy mogą liczyć na nagrody oraz dodatkowe punkty AP. Właściwa część zaczyna się za 3 dni.
Jeśli nie masz jeszcze konta na Overtake, zapraszam do rejestracji z mojego linku referencyjnego, dzięki któremu obie strony zyskają dodatkowe punkty AP:
Somnis: Rumble Rush
Somnis: Rumble Rush to jedna z wiodących gier na platformie Overtake, która od samego początku cieszy się dużym zainteresowaniem, przekraczając kluczowe wskaźniki w branży. Gra oferuje dynamiczny gameplay, który przypadł mi do gustu – być może dlatego, że tworzę podobny projekt z własnym oryginalnym IP 😉. Do końca miesiąca trwa event, w którym można zdobyć cenne przydziały tokenów $OVT, zgodnie z poniższą tabelą:
Tabela Nagród (zależność od miejsca w rankingu):
1 miejsce: 150,000 $OVT
2 miejsce: 100,000 $OVT
3 miejsce: 70,000 $OVT
4-10 miejsce: 25,000$OVT
każde 11-20 miejsce: 10,000 $OVT
każde 21-50 miejsce: 5,000 $OVT
każde 51-100 miejsce: 2,000 $OVT
każde 101-200 miejsce: 1,000 $OVT
każde 201-500 miejsce: 500 $OVT
każde 501-1,000 miejsce: 200 $OVT
Aby walczyć o topowe pozycje, przydatne są NFT, jednak w naszym klanie jest osoba, która osiągnęła miejsce w top 100, nie wydając ani złotówki – co pokazuje, że wszystko jest możliwe, nawet bez dużych inwestycji w NFT.
W grze istnieje możliwość zbudowania pomiędzy deckami płatnymi oraz darmowymi/niskokosztowymi, które umożliwiają rywalizację na wysokim poziomie. Nawet jeśli nie uda się teraz zdobyć wysokiej pozycji, warto grać i zbierać punkty AP – kolejne eventy są niemal pewne.
Płatne NFKi
Nisko budżetowy – tylko 1 NFT (fontanna)
Kluczowe NFT Jednym z niezbędnych przedmiotów do osiągnięcia wysokich pozycji w lidze jest budynek Fontanna, który przyspiesza regenerację many, potrzebnej do wystawiania nowych jednostek. Fontannę można zdobyć za darmo w grze za wydawanie rubinów w loterii lub zakupić na marketplace za około 10 dolarów.
Ważne, aby pamiętać, że NFT posiadają różne poziomy gwiazdek (1-5), a każda dodatkowa gwiazdka wpływa na ich moc i efektywność, np. karta Memo, która kopiuje ostatnio zagraną jednostkę, obniża koszt kopii w zależności od liczby gwiazdek. Dodatkowo, specjalne umiejętności można rozpoznać po animowanym tle kart – np. Pupquean z dodatkowymi jednostkami-dyniami.
Golden Guardians – Nowa Gra na Telegramie
Kilka dni temu Overtake wprowadziło nową grę na Telegramie – Golden Guardians, która jest inspirowana popularnym tytułem Vampire Survivors (@poncle_vampire). Celem gry jest przetrwanie jak najdłużej, eliminując setki przeciwników. Golden Guardians z pewnością odegra ważną rolę w nadchodzącym GameFest. Zebrane złoto z rozgrywki można będzie zamieniać na punkty AP na platformie Overtake (dokładny przelicznik jest jeszcze nieznany). Gra wciąż ma kilka drobnych błędów, co jest powodem opóźnienia pełnego startu GameFest – mamy więc jeszcze kilka dni na przygotowanie.
Jeśli chcesz dołączyć do Golden Guardians, skorzystaj z mojego linku referencyjnego – obie strony otrzymają dodatkowe 100 złota:
StarHeroes – Nadchodzący Sezon 2 i Najważniejsze Zmiany
Sezon 2 StarHeroes (@StarHeroes_game) jest wielokrotnie przekładany, ale aktualnie jego rozpoczęcie zaplanowano na 25 listopada 2024 roku. W tym samym dniu gra ma być dostępna na platformie Epic Games, co może znacząco zwiększyć liczbę graczy, otwierając drzwi do szerszego odbioru przez tradycyjnych graczy.
Najważniejsze Zmiany w Sezonie 2
- Nowy System Rankingowy Sezon 2 wprowadza trzy różne rankingi:
Fleet Level
Eternal Level
Skill Rank Zachowany zostaje także Star Score, ale zmienia się sposób jego zdobywania. Gracze będą teraz mogli zdobywać Star Score na trzy różne sposoby.
- Punkty Gry i Wzmocnienia przez Stake’owaniePunkty Gry (Game Points): Zdobywane poprzez rozgrywki rankingowe. Wzmocnienia Stake’ów: W zależności od ilości stake’owanych tokenów $STAR gracze otrzymają dodatkowe wzmocnienia. Dostępne będą cztery pule: Nebula, Comet, Galaxy oraz Supernova.
- Statystyki i Mnożniki Bohaterów Statystyki bohaterów będą teraz zapewniały mnożniki w zależności od ilości i poziomu bohaterów. Ranga konta gracza będzie widoczna w prawym górnym rogu ekranu, odzwierciedlając umiejętności gracza oraz zwiększając szansę na dropy rzadkich, epickich i legendarnych przedmiotów.
- Nowy System Przedmiotów Limit dzienny: Gracze mogą zdobywać do 30 przedmiotów dziennie, z możliwością rozszerzenia za pośrednictwem sklepu. Rodzaje przedmiotów: Przedmioty dzielą się na ofensywne, defensywne i użytkowe (maksymalnie 2 każdego rodzaju). Mogą zwiększać zdrowie, osłony, obrażenia i inne statystyki. Droga Ulepszeń: Przedmioty można ulepszać od poziomu 0 do poziomu 5, by osiągnąć status przedmiotu legendarnego.
- Rozpoczęcie Sezonu 2 – Wsparcie dla Nowych Graczy Wszyscy gracze zaczynają od odblokowanych TIER 1 jednostek: Shooter, Support oraz Tank, co jest potrzebne w systemie draftu drużynowego.
- Nowe Kategorii Punktów Star Score Aby uprościć zdobywanie punktów, tabela wyników została podzielona na trzy główne kategorie:Punkty Gry (Game Points): Zdobywane przez rozgrywkę i zwycięstwa. Punkty Bohaterów (Hero Points): Powiązane z aplikacją Hero Duty, gdzie można wysyłać bohaterów na misje. Punkty Społecznościowe (Social Points): Za aktywność w społeczności.
Roadmapa i Kluczowe Zmiany
- Nagrody w Gem Tokens Zespół wprowadził możliwość zdobywania nagród w formie tokenów innego projektu, co wywołało mieszane opinie. Chociaż można to postrzegać jako innowacyjne podejście do dywersyfikacji nagród, osobiście wolę bardziej stabilne rozwiązania, jak stablecoiny, które zapewniają stałą wartość nagród niezależnie od warunków rynkowych.
- Ekspansja na Web2 StarHeroes ma zamiar przyciągnąć graczy spoza Web3, co może znacznie poszerzyć bazę graczy i wprowadzić nowe metody płatności.
- Deflacyjny Token $STAR Wprowadzenie mechanizmu deflacyjnego dla tokena $STAR, w tym spalania tokenów, co może zwiększyć jego wartość.
- Nowe Wyzwania i Wydarzenia Społecznościowe W Sezonie 2 pojawią się nowe wyzwania, zmiany w balansie gry oraz intensywniejsza interakcja społecznościowa.
Chociaż gra oferuje sporo zmian na plus w stosunku do Sezonu 1, nagrody w postaci tokenów innego projektu pozostawiają pewne wątpliwości. Z jednej strony to nowa możliwość, z drugiej – stabilne nagrody mogłyby bardziej motywować. Mimo to kibicuję zespołowi, ponieważ nadal posiadam sporą ilość $STAR i liczę na dobrą koniunkturę w przyszłości.
Podsumowanie – Listopad 2024
Listopad był miesiącem pełnym intensywnych działań i zmian w świecie Web 3.0. Skupiłem się głównie na projektach Pulsar oraz platformie Overtake, gdzie toczyły się kampanie i dynamiczne eventy, które mają znaczący wpływ na przyszłe TGE. Ponadto, gry na Telegramie, takie jak X Empire, Doginhood, czy ZND, dostarczyły mieszanych emocji – od zadowolenia z zysków po refleksję nad tym, jak cenny jest czas spędzony w tych projektach.
W nadchodzącym dniach warto śledzić nadchodzące wydarzenia na takich jak StarHeroes, które rozpoczyna Sezon 2, oraz Pulsar z zaplanowanymi aktualizacjami i IDO. Mimo że każda z tych gier ma swoje wyzwania, wciąż dają możliwość angażowania się i zdobywania nagród.
Jeśli chcesz pozostać na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami i wymieniać się doświadczeniami z graczami Web 3.0, zapraszam na naszego Discorda! To miejsce, gdzie codziennie rozmawiamy o strategiach, nowych grach i możliwościach w świecie Web 3.0.
Dołącz do nas: